Deel deze blog met uw sociaal netwerk !

Bookmark and Share

woensdag 24 oktober 2012

Liggen


Ik lig rustig in de hangmat,
ik lig genietend in het gras,
soms lig ik in de eerste-,
soms lig ik in de tweedeklas.

Ik lig languit in de zetel,
op tafel lig ik nooit,
daar liggen de boeken
en de krant vlug opgeplooid.

Ik kan ook aan het water liggen,
of onder een deken, lekker warm.
Soms ligt het op mijn maag,
of ligt het op mijn lever naast de blindedarm.

Dan lig ik weer op schema,
om weer te liggen achterop,
zie ik het voor mijn neus liggen,
lig ik plots weer geheel op kop.

Gelukkig lig ik niet in coma,
of nog erger, lig ik onder de grond,
en ik weet, het zal niet binnen mijn bevoegdheid liggen,
maar te lang liggen in de zon is ongezond.

Oké, het ligt er dik bovenop,
je ligt vooral in bed traditiegetrouw,
en als ik daar dan lig,
lig ik het liefst dicht bij jou.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten